Площу Театральну в Ужгороді зайняли мистецтвом (ФОТО)

14 Жовтня 2017 07:30

Десять метрів Театральної площі в Ужгороді сьогодні зайняло… сучасне мистецтво: 12 жовтня 2017 року в самому центрі міста відбулося унікальне open air арт-шоу під назвою «10 метрів твоїх можливостей». Його автором є молодий художник зі Львова Максим Скворцов. Практично за годину хлопець намалював на ватмані завдовжки в десять метрів картину. Кілька банок акрилових фарб та маркерів, політ фантазії й натхнення – і все готово. Унікальна акція пройшла в рамках Відкритого студентського конкурсу з живопису «Срібний мольберт», що саме проходить в обласному центрі Закарпаття.

Максим Скворцов народився у Полтаві в 1995 року, вищу освіту здобув у Львівській національній академії мистецтв (кафедра «монументальний живопис»). У квітні 2017-го він пройшов відбірковий етап і став учасником ІІ Всеукраїнського студентського конкурсу з живопису «Срібний мольберт», який проходив в Ужгороді. Саме тоді обдарований юнак проявив себе неординарним підходом до виконання робіт, чим запам’ятався багатьом.  «Срібний мольберт став для мене певним стартом у творчості, – розповів Максим під час коротенької паузи в проекті. – Тому що організатори в мене повірили і я зрозумів, що моя творчість людям потрібна. До нас під час «Срібного мольберту» дуже добре ставилися. Мені це сподобалося і хотілося, аби це тривало. Звісно, таке визнання ще треба заслужити. Тому вирішив діяти».

У серпні цього року Максим реалізував перший арт-проект – це було у Львові. Зараз настала черга Ужгорода. «Сама ідея мого арт-шоу в тому, щоб розказати людям, що в Україні є молоді митці, які займаються сучасним мистецтвом, – розповів художник. – Також я хочу показати своїм молодим колегам, що потрібно виходити з дому, творити та доносити до всіх людей, що у нас є сучасне мистецтво. Одного разу у Львові я побачив художника, який малював на вулиці балонами. Подумав: а чому про нього ніхто не знає? Мабуть, тому, що він малював не заради ідеї, а для продажу. Я ж вирішив, що потрібно це робити заради ідеї і залучати до цього простих пересічних громадян».

Зі слів Максима, в Ужгороді втілювати проект було особливо приємно: сонячна погода, десятки молодих митців, у тому числі друзів, чудова творча атмосфера – все сприяло малюнку. Люди підходили, цікавилися тим, що робить, але ніхто не заважав. Підходили  й закарпатські художники, мистецтвознавці, поважні гості нинішнього «Срібного мольберта», засновники конкурсу й спостерігали за роботою. «Проект Скворцова – це дуже гарна та якісна ініціатива, – відзначив засновник культурно-мистецької фундації Brovdi Art і студентського конкурсу з живопису «Срібний мольберт» Роберт Бровді. – Максим – індивідуальність, він зображує на полотні свої думки та бачення навколишнього. Побільше б їх, і народ буде наближений до мистецтва, до арт-проектів. Наша молодь сучасна і адаптується до різних умов, і це дуже добре. Подібних заходів наша Фундація планує ще багато».

Допомагав реалізувати арт-шоу Максимові молодий дизайнер-студент Львівської академії мистецтв Олег Гаврилів, який вирішив розробити колекцію одягу з принтами робіт   Скворцова. Перші взірці з майбутньої колекції митець сьогодні навіть одягнув, коли реалізовував свій арт-проект.

До речі, роботи М. Скворцова змушують задуматися над власними проектами й інших талановитих юнаків і дівчат. Зокрема, молода художниця з Мукачева Катерина Шелевицька, яка теж була учасницею «Срібного мольберта», зізналася, що публічна робота – це вкрай необхідна для митця річ. «Коли ти працюєш у майстерні, за комп’ютером, то ніхто не бачить всього процесу, – розповіла вона. – А він насправді доволі цікавий. Це варто демонструвати людям – тоді, можливо, вони стануть ближчими до сучасного мистецтва».

Максим Скворцов планує проводити свої арт-шоу в інших містах України. Наразі ж він вдячний «Срібному мольберту», який став тим стартовим майданчиком для митця, який допоміг завершити формування власного світобачення, зібратися і розпочати власний творчий шлях.

 

Прес-центр конкурсу «Срібний мольберт» і фундації Brovdi Art

 

Для довідки:

Brovdi Art – культурно-мистецька фундація, яка ставить за мету формування сучасного арт-простору, втілення інноваційних творчих ідей та проектів. Профіль діяльності Brovdi Art – сприяння творчій діяльності митців, пошук та підтримка молодих талантів; заснування художніх музеїв, експозицій і галерей; організація конкурсів, виставок, пленерів, майстер-класів; популяризація класичного та сучасного образотворчого мистецтва. Крім того, інформаційна та культурно-просвітницька діяльність у мас-медіа та соціальних мережах.

Студентський конкурс з живопису «Срібний мольберт» заснований як загальнонаціональний культурно-мистецький захід у 2016 році. Уперше він пройшов восени 2016 року: у мистецькому змаганні юних талантів взяли участь 44 студенти з 22 вузів 13 регіонів України (детальніше див. на https://molbert.brodi.art/2016/). Другий конкурс відбувся у квітні 2017-го, на участь у ньому подали заявки майже 350 претендентів із 67 внз України, Македонії та Угорщини. Участь у другому «Срібному мольберті» взяв 51 студент, конкурс на одне місце склав 7 осіб (детальніше див. на https://molbert.brovdi.art/). 

На участь у ІІІ-му конкурсі надіслали заявки 332 студенти з 64 вищих навчальних закладів України, а також Білорусі, Угорщини, Словаччини, Румунії, Польщі. За результатами попереднього експертного відбору оргкомітет оголосив список із 50 учасників (у тому числі три представники іноземних вишів), які вже сьогодні з’їжджаються до Ужгорода. 

Партнерами Відкритого студентського конкурсу «Срібний мольберт» стали: Фонд Анатолія Криволапа, куратор мистецьких проектів Ігор Абрамович, галерея сучасного мистецтва Voloshyn Gallery, Фонд культурних ініціатив ArtHuss, дизайн-студія Sergey Makhno Architects, фундація Stedley Art Foundation; Інститут проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України, Закарпатська академія мистецтв; арт-резиденція Тамари та Олександра Бабаків «Великий перевіз», арт-резиденції закарпатських художників Тараса Табаки та Петра Ряски; компанія-виробник фарб Royal Talens, салон «Creative»; «Українська транспортна страхова компанія UTICO», «Кий Авіа». Поселятимуть учасників та гостей етно-велнес готель «УнгварЪскій» та готель «V&P» (м. Хуст). Серед інформаційних партнерів конкурсу портал про сучасне мистецтво ArtsLooker, інформаційний портал візуальної культури Chernozem.info, інформаційно-аналітичний сайт про сучасне мистецтво та стиль життя Cultprostir, мистецька інтернет-платформа In Art, глянцевий онлайн-журнал Bestin.ua, сайт про новини сучасної культури та образотворчого мистецтва Ukraine Art News, провідний журнал про мистецтво Art Ukraine, журнал «Образотворче мистецтво». Медійну підтримку на регіональному рівні забезпечують телекомпанії Закарпаття – ОДТРК «Тиса-1» та «М-студіо», радіокомпанії «Версія ФМ», «Світ ФМ», «Закарпаття ФМ» та «Радіо Слатіна». Висвітлюють події видання «Наш Ужгород», онлайн-портал Zakarpatpost.net, Медіацентр УжНУ та інші інтернет-сайти.