4-го серпня зі станції «Виноградів» у свій перший рейс по Боржавській вузькоколійці вирушить історичний потяг на чолі з ретро-паровозом. Маршрут поїзду, протяжністю двадцять кілометрів, пролягатиме через місто Берегово до станції «Хмільник» і триватиме три години із зупинками. За планом потяг, у складі якого три пасажирські та один вантажний вагони, курсуватиме по вузькоколійці протягом серпня щоп’ятниці й щосуботи (графік додається).
Крім того, для запитань запроваджено також «гарячу лінію» за номером телефону (0312) 69-61-44, де можна отримати загальну інформацію щодо руху потягу.
Запуск нової туристичної атракції став можливим завдяки співпраці Міністерства інфраструктури з іноземними партнерами з Німеччини та Швейцарії за підтримки Закарпатської ОДА. Як наголосив під час прес-конференції директор департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації Ярослав Галас, запуск ретро-потягу поки тільки пілотний проект, покликаний популяризувати Боржавську вузькоколійку, далі ж обласна адміністрація планує її відродження. «За розрахунками фахівців, для відновлення вкрай занедбаної залізниці потрібні понад 160 мільйонів гривень. Це непідйомна для області сума. Боржавська вузькококолійка, у народі – Анця Кушницька – один із проектів, які слід відновити на Закарпатті за допомогою центральної влади в найближчі роки. Ми сподіваємося, що відродження вузькоколійки візьме під особистий патронат Президент України. Попередні домовленості про це вже є», – повідомив Я. Галас.
Автор проекту, радник міністра інфраструктури України Себастьян Тролле, котрий має досвід з відродження таких об’єктів у Німеччині, зазначив, для повноцінного розвитку вузькоколійкипотрібно щонайменше п’ять років. «Протяжність закарпатської вузької колії – близько ста кілометрів. Це невичерпний потенціал для розвитку туризму на Закарпатті, адже об’єкт унікальний не тільки для України, але й Європи. Міністерство інфраструктури має намір продовжити цей пілотний проект у наступному році», – стверджує він. Вже є можливість отримати три ретро-вагони для вузькоколійки зі Швейцарії. Серед планів на найближчий час – пошук ще кількох паровозів.