Про це сказав доктор політичних наук, професор Київського національного університету ім. Т. Шевченка, організатор всеукраїнської акції «7 чудес України» Микола Томенко під час своєї доповіді на IV Міжнародній науково-практичній конференції «Гостинність, сервіс, туризм: досвід, проблеми, інновації», що проходить у Києві 27-28 травня 2017 р.
Він поінформував про ініційовані ним проекти, повʼязані з туризмом, і зауважив, що у президентській «Стратегії -2020» планується так позиціонувати Україну у світі: «Ключове завдання – формування позитивного іміджу України як європейської, демократичної, конкурентоздатної держави із сприятливим бізнесом-кліматом, зі своїм унікальним місцем у світовому розподілі праці та інтегрованої у глобальні ланцюги створення доданої вартості».
«Виходячи з цієї цитати «Стратегії-2020», влада розглядає нашу державу як сировинний придаток, а українців як дешеву робочу силу за кордоном. Така «місія» України, мʼяко кажучи, неправильна і несправедлива», – вважає Микола Томенко.
На його переконання, сьогодні необхідне позиціонування України як держави, що має свою тисячолітню історію, самобутні давні традиції, унікальну природу та історико-архітектурні надбання, а тому – може запропонувати як українцям, так і іноземцям можливість познайомитись з унікальною державою Україною.
«З огляду на це варто було би визначити туризм одним із пріоритетів державної економіки, – вважає М. Томенко. – Для цього держава мала би забезпечити відновлення інфраструктури та надання пільгових умов для ведення зеленого туризму, екотуризму тощо, щоб дати можливість (особливо у сільській місцевості) створювати нові робочі місця та пропагувати Україну».
Також Микола Томенко звернув увагу на те, що крім так званого «позитивного брендування» необхідно проводити і ребрендинг. «Скажімо, той же Чорнобиль, який здебільшого має негативні асоціації, можна перетворити на позитивний приклад. Так, у новоствореному Чорнобильському біосферному заповіднику можна надавати можливість міжнароднім інституціям чи науковим закладам проводити дослідження, а міжнародним компаніям реалізувати свої інвестиційні проекти… А сам факт завершення будівництва «Арки» та презентація нових перспектив Чорнобиля теж може стати прикладом позитивного ребрендингу», – вважає М. Томенко.
Підсумовуючи, він висловив сподівання, що якщо не ця, то майбутня влада повинна дійти до очевидного висновку: туризм для України – важливий і як світогляд, і як засіб об’єднання українців, і як складова економічного піднесення держави.